Een jaar van dromen en doorzetten

Een jaar van dromen en doorzetten

In de warme gloed van een Amsterdamse zomeravond, terwijl de zon langzaam onderging aan de horizon, kwamen we op een idee wat de basis zou vormen van een jaar vol passie, doorzettingsvermogen en creativiteit. Het was op deze magische avond dat wij, Joyce en Valerie, het zaadje plantten voor ons eigen hondenaccessoires merk. Een project dat uiteindelijk ons leven een jaar lang elke vrije minuut in beslag zou nemen.

Geïnspireerd door de schoonheid van de zonsondergang en onze gedeelde liefde voor dieren, besloten wij om onze eigen stempel te drukken op de wereld van hondenaccessoires. We zagen daar kansen voor vernieuwing en met een collectieve vastberadenheid om iets unieks en stijlvols te creëren, begonnen we aan een reis die onze diepe vriendschap zou versterken en onze individuele vaardigheden zou verbinden.

Valerie, met een achtergrond in PR en communicatie, en Joyce, met haar expertise in het creëren en produceren van creatieve content, vormden een onverslaanbaar team. We begonnen met het schetsen van onze visie, het creëren van een duidelijk beeld van ons merk en hoe het zou moeten voldoen aan de behoefte van hondenbezitters die opzoek zijn naar iets bijzonders.

Een belangrijke waarde die we vanaf het begin vaststelden, was het gebruik van diervriendelijke materialen. Met kritisch oog zochten we naar de perfecte materialen die ervoor zorgen dat onze producten niet alleen hip en trendy zijn, maar ook comfortabel te dragen voor de honden.

Het pad naar succes was natuurlijk geen rechte lijn. We doorzochten talloze leveranciers, werkten met beperkte financiële middelen en namen elke beslissing met zorgvuldigheid. Onze spaarpotten keerden we ondersteboven, elke euro was een investering in onze droom. Samen lachten en droomden we weg bij de gedachte aan de toekomst. Discussies waren onvermijdelijk, maar het was juist deze diversiteit aan perspectieven die ons eindproduct steeds dichterbij ons bracht. Te midden van deze gezonde uitwisseling van ideeën, zagen we het grotere plaatje duidelijker: we wilden niet alleen hondenaccessoires maken, maar ook glimlachen op de gezichten van elke hondenbezitter toveren.

Het hoogtepunt kwam met de aankomst van onze eerste samples. De eerste resultaten van ons harde werk en ons idee dat eindelijk tastbaar werd. Met hernieuwde energie stortten we ons op het perfectioneren van onze producten en het vormgeven van onze zelfgebouwde webshop. Avonden en weekenden spendeerden wij aan het opzetten hiervan.

Het jaar bereikte zijn hoogtepunt op 7 mei, een dag die gevuld was met spanning en verwachting, want onze eerste fotoshoot was daar. Een knap staaltje planning en productie van Joyce. De uitdaging: 4 halsbanden in 4 kleuren en 3 maten, 2 riemen in 4 kleuren, 9 hond modellen, 2 vrouwelijke modellen, 30 kledingstukken, 8 crewleden en 1 locatie. Onze gezamenlijke visie kwam die dag tot leven. Het moodboard kwam tot leven met deze fotoshoot en we zijn trots op het resultaat.

Nu, op 12 augustus, staan we op het punt om Wiggled eindelijk aan iedereen te presenteren. We willen onze dankbaarheid uitten aan de leveranciers, modellen inclusief alle betrokken honden baasjes, vrienden, familie, elke 20 euro die we 100 keer hebben omgedraaid - iedereen die heeft bijdragen aan het verwezenlijken van Wiggled. En terwijl we de volgende bladzijde van onze reis omslaan, zijn we klaar om de wereld een stukje mooier te maken.

Liefs, 
Joyce en Valerie

Terug naar blog